ganska ofta tröttnar jag på media, och vilka som får utrymme och plats. Jag la ju in Nina Åkestams fenomenala text om ingen vinner på sexualiserad reklam. Det gäller säkert detsamma när vi dag efter dag och år efter år matas av bilder av unga och vita människor. Som att de är norm. Men vad är norm? Jag har inget emot att det är unga i media, verkligen inte. Men vi som blir äldre, alla blir ju det förr eller senare förhoppningsvis, behöver också förebilder. För ni missade väl inte Optimisterna, se dokumentären.
Se den.
Jag hoppas att jag har en stark kropp, flexibel och smidig när jag är 70 år. Att jag har ork och kraft och lust. För jag tror allt hänger ihop. Så om jag får ge ett råd till någon som är yngre, så är det att hitta någon träningsform, eller flera. Gå på danskurser, lär dig yoga, lyft lite tyngder, börja jogga. Gör det lagom och glöm inte den superviktiga vilan. Återhämtningen och ät bra mat. ta hand om dig själv. Låter ju snusförnuftigt, jag vet. I morse läste jag det här i Aftonbladet sånt som gör en glad
För Åhlens har fattat grejen. Om det nu är så att vi blir äldre, lever längre, så måste man ju också rikta annonser och göra reklam som även den köpstarka äldre generationen gillar. För Åhlensreklamen fick mig att vilja snöra på mig springskorna. Eller vad tror du?
Är det Freud där i mitten?